Reklama dzieli się na różne rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak też na to do jakiej grupy klientów ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak także wiele innych, jednakowoż statystyki wskazują jasno, że na ludzi najprzyzwoiciej działa reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, ale nie tylko – wchodzi w to oczywiście też reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk możliwego klienta czy też wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Audyt marki
Ta schematyczna reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko właśnie dlatego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, naturalnie prawdopodobnego konsumenta są niezwykle przeróżne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie i niesłychanie odpowiednio wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a w związku z tym jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.